Informacje

stos

Spis treści

1. Kupony w sklepach internetowych

2. Kupony w punktach stacjonarnych

3. Jak przygotować plik do druku?


 1. Kupony w sklepach internetowych 

Praktycznie każde oprogramowanie e-sklepu oferuje obsługę unikalnych kodów rabatowych, które pozwalają klientowi automatycznie uzyskać rabat poprzez wpisanie kodu przy finalizacji zamówienia. W zależności od rodzaju oprogramowania unikatowe kody rabatowe można generować w panelu sklepu internetowego i eksportować je do pliku (np. .csv, .txt), który zostanie użyty przy druku. Drugą opcją jest możliwość importu do panelu listy unikalnych kodów z pliku wygenerowanego i dostarczonego przez naszą drukarnię. Przed zamówieniem najlepiej upewnić się, którą z opcji obsługuje Twój system e-commerce i dokonać odpowiedniego wyboru w formularzu zamówienia.

 2. Kupony w punktach stacjonarnych

Opracowaliśmy prosty sposób weryfikacji kodów rabatowych drukowanych na kuponach dla podmiotów nie korzystających z rozwiązań elektronicznych. Mogą to być m. in.: sklepy stacjonarne, salony kosmetyczne i fryzjerskie, firmy zajmujące się auto detailingiem oraz wszelkie inne podmioty chcące budować lojalność wśród swoich klientów. Najprostszym sposobem na weryfikację kodów z kuponów, z pominięciem urządzeń elektronicznych jest zamówienie kuponów, które poza kodem rabatowym posiadają unikalny numer seryjny. Do takich kuponów możemy dołączyć wydrukowaną listę kodów dla poszczególnych numerów (np. | nr 0001, kod: QW3ED | nr 0002, kod: 6HJB4 | nr 0003, kod: G4BCV | itd.). Wówczas łatwo odszukać na liście konkretny numer kuponu i porównać czy kod na nim widniejący zgadza się z kodem z listy. Rozwiązanie to eliminuje ryzyko podrobionych kuponów. Prawdopodobieństwo wytypowania istniejącego kodu rabatowego oraz dopasowanie go do odpowiedniego numeru seryjnego jest praktycznie zerowe.

 3. Jak przygotować plik do druku?

  1. Plik powinien mieć wymiary takie jak zostały podane w zamówieniu powiększone o 2mm
    tzw. „spadu” z każdej strony (lewo, prawo, góra dół). Jeśli tło projektu jest inne niż białe powinno ono dochodzić do krawędzi spadu. Przykładowo prawidłowo przygotowany plik dla standardowego wymiaru kuponów 68mm x 104mm - makieta, linia czarna - powinien mieć wymiary 72mm x 108mm - makieta, linia czarna przerywana.
    makieta_projektu
  2. Istotne elementy graficzne (np. tekst, ramki) powinny być odsunięte od krawędzi gotowego kuponu o minimum 5mm (nie licząc spadu). Np. w przypadku standardowego wymiaru kuponów wszystkie teksty i inne istotne elementy powinny mieścić się w polu 58mm x 94mm - makieta, linia biała. Dla innego wymiaru kuponów, np. 90mm x 50mm, plik ze spadem powinien mieć wymiar 94mm x 54mm, a pole bezpiecznego marginesu 80mm x 40mm.
  3. Minimalny rozmiar tekstów w projekcie to 7 pkt.
  4. Zalecanym przez nas formatem pliku jest pdf - wszystkie teksty zamienione na krzywe, przestrzeń kolorów CMYK, wszystkie mapy bitowe (np. tła, zdjęcia) powinny mieć rozdzielczość 300 dpi (absolutne minimum to 150 dpi)
  5. Przyjmujemy również pliki bitmapowe jpg oraz tif - przestrzeń kolorów CMYK, rozdzielczość 300 dpi (absolutne minimum to 200 dpi - jeśli obrazki użyte do wykonania projektu mają mniejszą rozdzielczość należy je rozciągnąć, tak aby rozdzielczość całego projektu miała wymaganą wartość)
  6. Używanie efektów specjalnych w programie CorelDraw może powodować błędy w druku. W związku z powyższym nasza drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za projekty przesłane w plikach CDR oraz PDF generowanych z programu Corel Draw.
  7. Plik do druku nie powinien zawierać przykładowego kodu rabatowego. Umiejscowienie kodu można opisać w uwagach lub do pliku z projektem dołączyć wizualizację z przykładowym kodem w osobnym pliku (rozdzielczość pliku poglądowego może być niższa).